یا اباصالح المهدی

یا اباصالح المهدی

کتاب امیر المؤمنین حضرت على (علیه السلام) که بعد از وفات رسول خدا(ص) آن را جمع نمود، بدون آنکه تغییرى در آن داده شود و تمام آنچه را که بصورت معجزه بر آن حضرت نازل شده، دارا مى باشد که پس از گردآورى بر اصحاب عرضه نمود، چون صحابه روى گرداندند، آن را مخفى کردند و به حال خود باقى است تا اینکه حضرت مهدى (عج) ظهور کند و آن را بیاورد تا مردم آن را بخوانند و حفظ کنند و از این جهت که از نظر ترتیب با مصحف کنونى تفاوت دارد، حفظ آن از تکالیف دشوار مکلّفان خواهد بود.

در کتاب "غیبت"نعمانى روایت شده که فرمود: حضرت قائم (عج) با امرى جدید و قضایى جدید و کتابى جدید، خروج مى کند.

و نیز از امیر المؤمنین (علیه السلام) روایت کرده که فرمود:

شیعیان خود را مى بینم که در مسجد کوفه خیمه ها برپا کردند و قرآن را به نحوى که نازل شده به مردم آموزش مى دهند.

و نیز اصبغ بن نباته از امیر المؤمنین (علیه السلام) روایت کرده که فرمود: گویا عجم را مى بینم که خیمه هاى ایشان در مسجد کوفه است، قرآن را چنانکه نازل شده به مردم آموزش مى دهند.

نیز از امام صادق (علیه السلام) روایت است که فرمود: واللّه! گویا بسوى آن حضرت نظر مى کنم(یعنى حضرت قائم) و مى بینم که از مردم بر کتابى جدید بیعت مى گیرد.

شیخ طبرسى در کتاب "احتجاج" از ابوذر غفّارى روایت کرده که: وقتى رسول خدا (ص) وفات کرد، على (علیه السلام) قرآن را جمع آورى کرد و آن را نزد مهاجرین و انصار آورد و آن قرآن را بر آنها عرضه داشت، بخاطر اینکه پیامبر (ص) به او این چنین وصیّت کرده بود.

وقتى ابوبکر آن را باز کرد، صفحه اوّل آن که در مورد فضایح قوم بود آمد، پس عمر بلند شد و به حضرت على (علیه السلام) گفت: یا على! آن را ببر که ما به آن نیازى نداریم.

پس حضرت آن را گرفت و برگشت. تا اینکه مى گوید:

وقتى عمر خلیفه شد از آن حضرت خواست که آن قرآن را به او بدهد تا آن را تحریف کنند.

حضرت على(علیه السلام) فرمود:

هرگز آن را نخواهم آورد، من آن را نزد ابى بکر نیاوردم مگر براى آنکه حجّت بر شما تمام شود و در روز قیامت نگویید که ما از آن اطّلاعى نداشتیم یا بگویید که آن را نزد ما نیاوردى. کسى به قرآنى که در نزد من است دست نمى زند مگر پاکیزگان و اوصیاء از فرزندان من.

عمر گفت: آیا وقت معلومى براى اظهار آن هست؟

فرمود: آرى!هر گاه قائم که یکى از فرزندان من است قیام کند، آن را مى آورد و در میان مردم جارى مى سازد که پس از آن، سنّت بر مبناى آن اجراء مى شود.

از روایت مفضّل مرویست که سیّد حسنى خدمت حضرت حجّت (عج) عرض مى کند که: اگر شما مهدى آل محمّد (عج) هستید، پس آن کتابى که جدّ تو امیر المؤمنین (علیه السلام) بدون هیچ تغییر و تبدیلى جمع کرد، کجاست؟

در کتاب "ارشاد"شیخ مفید از حضرت باقر (علیه السلام) روایت شده که فرمود: هر گاه قائم آل محمّد (عج)قیام کند، خیمه هایى را برپا مى کند تا قرآن را به همان نحوى که نازل شده به مردم تعلیم دهد، پس براى آنان که امروز آن را حفظ نموده اند مشکل ترین کار خواهد بود.زیرا آن قرآن با این قرآن در ترتیب، تفاوت دارد. (-تفاوت داشتن در ترتیب، تحریف محسوب نمى شود).

و در کتاب "غیبت"فضل بن شاذان همین خبر را به یک سند صحیح از حضرت صادق (علیه السلام) روایت کرده است.

نظرات  (۱)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" آشکار شدن کتاب امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) پس از واقعه ظهور "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/32623
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام صادق (علیه‌السّلام): مردم بیش از آن‌که با عمر خود زندگی کنند، با احسان و نیکوکاری خویش می‌زیند. و بیش از آن‌که به سبب فرا رسیدن اجل خود بمیرند، بر اثر گناهان خویش می‌میرند. "
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی